Girlpower

8 maart is het officieel Vrouwendag. Ik moedig vrouwen aan het elke dag te vieren.🩷

Ik kom van een bloedlijn sterke vrouwen. Dat heb ik altijd geweten. Sterk, want ze overkwamen veel. Armoede, lastige mannen, onveilige mannen. Zware levens waarin werd geploeterd, weggecijferd en opgeofferd. Vrouwen die niet veel hadden en om nog minder vroegen. Geen geld, geen verbinding, geen support. Zoals het hoort leefde ik hetzelfde patroon om erbij te horen. Sterk zijn was hard zijn. De geschiedenis bleef zich herhalen. Mijn voorouders waren sterk in:

·         Verdragen

·        Harmonie bewaren

·         Niet voelen

·         Aanpassen

·        Wegcijferen

·         Zelfopoffering

Kortom, ze waren hele goede vrouwen. In míjn leven ben ik erachter gekomen dat kwetsbaar durven zijn krachtig is. De vrouwen vóór mij stonden niet in hun kracht. Ze hebben nooit geleefd, maar overleefd. Ook voor mij zag het leven er heel lang zo uit. Tot in mijn kern dacht ik mijn bestaansrecht te moeten verdienen in zorgen en er voor de ander zijn. Ik mocht daarom nooit tot last zijn, mocht niet voelen en moest altijd doorgaan. Fawning (mezelf verliezen voor veiligheid) werd mijn survival en ik had een zwarte band in peoplepleasen. Wat had ik het mis.

Ik kreeg nog véél meer leed voor mijn kiezen omdat het de bedoeling was dat ík het patroon zou doorbreken – uitbreken. Altijd doorgaan = altijd voorbijgaan aan jezelf. Na vele onverwerkte trauma’s en het herleven van mijn onveilige jeugd in mijn relaties verloor ik mezelf compleet. Noem het burn-out, CPTSS of totaal uitgespeeld. Ik vond mijn remedie in authenticiteit boven binding oftewel binden met mezelf. Met mijn “Female Empowerment – krachtig vrouw zijn” keynote help ik nu via de Speakers Academy ook andere vrouwen in hun kracht. Ik motiveer sterk te zijn in:

·        Zelfliefde

·        Eigenaarschap

·        Leiderschap

·        Kwetsbaar zijn

·        Heling

·        Groei

·        Authenticiteit

·        Verbinden

Ik motiveer je jezelf te zijn want dat is de beste versie van jezelf. Doorbreek negatieve patronen. Laat je door niets of niemand meer tegenhouden. Stap in je kracht en lééf jóúw leven.🌟

Al die vrouwen vóór mij kregen de kans niet. Er was geen ruimte. Ze werden verstopt in klederdracht – eendracht, verstoften achter het aanrecht en verdwenen in hun zorg. Ze waren afhankelijk van man en gemeenschap. Ze werden niet gezien, nooit als wie ze echt waren. Ze wachtten op goedkeuring die nooit kwam. Geen stem, geen behoeften, laat staan verlangens. Feminine energy had geen schijn van kans, er was uit de partners namelijk geen onsje masculine energy te knijpen. Trauma’s werden niet verwerkt en dus doorgegeven.

Die tijd is voorbij. Nu kunnen we die ruimte opeisen. Nu zijn er kansen, we moeten ze alleen nog durven pakken. Je voorouders kregen de kans niet. Draag niet langer wat niet van jou is. Doorbreek het patroon! Heel jezelf en heel je bloedlijn. Ik moedig je graag aan en de vele vrouwen vóór je, die staan achter je.✌️

Terug naar blog